רפואה משלימה מהעיניים שלי

רפואה משלימה לבעלי חיים או רפואה וטרינרית הוליסטית, במה מדובר? איך נראה הטיפול? ומה מטרתו?

 אני נוטה להשתמש במונח רפואה וטרינרית הוליסטית למרות הקונוטציה שיש למונח "הוליסטי" בעיני הרבה אנשים. אז המילה הוליסטית באה מ" WHOLE"   שלם . ההסתכלות על בעל החיים כמכלול, התייחסות לגוף כשלם ולא רק לאיבר מסוים וסימפטומים.

 כווטרינרית הוליסטית אתייחס גם לפן הרגשי – התנהגותי, אחפש פתרון טבעי, פחות פולשני לפני שאפנה לתרופות או מעורבות פולשנית (כמובן תלוי מקרה).למרות שאני מטפלת ברפואה משלימה לבעלי חיים, הרקע והידע הווטרינרי הוא הבסיס ההכרחי לפועלי ובחלק מהמקרים ההמלצה תהיה לטיפול אינטגרטיבי. שילוב הקונבנציונלי והמשלים. חשוב לדעת מתי זהו המקרה, לתת לבעלים את האינפורמציה המדויקת שלפיה הוא יוכל לקבל החלטות לגבי בריאות חיית המחמד האהובה שלו. פרוטוקול הטיפול נבנה בהתאמה אישית ובו מתייחסים גם לצורת החיים הכללית של בעל החיים. 

מעבר לטיפול, ניתנות המלצות לשינויים ודיוקים שניתן ליישם גם בבית. אני זוכה לראות תוצאות מדהימות מידי יום. במקרים מסויימים, הרפואה הווטרינרית המשלימה מצילה חיים של בעלי חיים איפה שהרפואה הקונבנציונלית הרימה ידיים או שנגמרו לה האפשרויות הטיפוליות. בכל זאת חשוב לי לציין, שהרפואה המשלימה איננה הוקוס פוקוס ומטפלים הוליסטיים אינם קוסמים, אלא הגוף הוא הקוסם ואנחנו לומדים להקשיב לו. בהרבה מקרים מדובר בתהליך שכולל שינוי תפיסתי והרגלים, כשמיישמים אותם יש תוצאות מפתיעות וההתמדה בתהליך הינה קריטית.

 המודעות לרפואה וטרינרית הוליסטית עולה מיום ליום אך עדין מקושרת "למקרים קשים" כשאין לרפואה הקונבנציונלית מה להציע. המטרה שלי כמטפלת היא לשנות תפיסה זו,  ללמד לאורח חיים בריא יותר ולהטמיע את כוחה כרפואה מונעת. אורח חיים הכולל פעילות גופנית, תזונה מטיבה, מאוזנת ומותאמת, התייחסות לצרכים הבסיסיים האינדיבידואלים של בעל החיים יביאו בסופו של דבר גם לפחות בעיות רפואיות לאורך זמן. מענה טיפולי מדויק ברגע שצצות בעיות בריאות קטנות לאורך חייו של בעל החיים, סביר להניח, ימנעו בעיות בריאות רציניות לעת זקנה.

 חווית הטיפול עצמה גם היא שונה מאוד מן המוכר בביקור בקליניקה הקונבנציונלית. לרוב לא תפגשו שולחן נירוסטה אלא מזרן על הרצפה, כאשר בעל החיים בוחר היכן הכי נוח לו. תישאלו המון שאלות שבהתחלה תיראנה מוזרות אך הן עוזרות בקבלת תמונה מדויקת על מצב בעל החיים, אורח חייו והקשר בינכם. הטיפול ארוך יותר, תוך כדי התחשבות בקצב בעל החיים מה שלרוב מביא להתמסרות ושיתוף פעולה יוצאים מן הכלל גם עם בעלי חיים חרדתיים במיוחד. בעלי החיים למרות מה שאפשר לחשוב הם המטופלים האידיאליים. הם מגיעים בלב פתוח ויכולת קבלה ללא הסתייגויות. הם לא צריכים "להאמין בטיפול" הם פשוט סופגים ועם השינויים שמתרחשים בקליניקה לא ניתן להתווכח.